Συνεχίζονται οι περιπτώσεις ηλεκτρονικών και τηλεφωνικών απατών εις βάρος ανυποψίαστων πολιτών στην Κω
Κοινωνικά
14/07/2023

Με αμείωτη ένταση καταγράφονται από τους αστυνομικούς σε Ρόδο και Κω νέες περιπτώσεις ηλεκτρονικών και τηλεφωνικών απατών.
Πιο συγκεκριμένα, την 11η Ιουλίου 2023 καταγγέλθηκε στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου από έναν 37χρονο ημεδαπό, κάτοικο Δαματριάς, ότι κατόπιν τηλεφωνικής συνομιλίας του με άγνωστο άτομο την 11:00 ώρα της 10ης Ιουλίου 2023 που του συστήθηκε ως υπάλληλος της τράπεζας Πειραιώς και ο οποίος αρχικά συνομιλούσε με τον θείο του, πείστηκε να μεταφέρει το χρηματικό ποσό των 6.100 € σε λογαριασμό με πρόσχημα την πληρωμή φόρου ίδιου ποσού προκειμένου να εκταμιευτούν 27.000 € που αντιστοιχούν στην εφάπαξ καταβολή οφειλομένων της σύνταξης του θείου του.

-Την ίδια ημέρα καταγγέλθηκε από μια 22χρονη υπήκοο Αλβανίας ότι άγνωστος που της τηλεφώνησε λέγοντάς της ότι εργάζεται στο λογιστήριο της εταιρείας που την απασχολεί την έπεισε να του δώσει τους κωδικούς της στην τράπεζα που συνεργάζεται και της απέσπασε το ποσό των 1.000 ευρώ.
-Την 12η Ιουλίου 2023 στο Τμήμα Ασφαλείας της Κω καταγγέλθηκε από έναν 45χρονο ημεδαπό, διευθυντή ξενοδοχείου απάτη από άγνωστο δράστη.
Εμφανίστηκε ειδικότερα στο ξενοδοχείο στο οποίο διαμένει ένα άτομο το οποίο ανέφερε ότι έχει κάνει κράτηση και πληρώσει για δωμάτιο, ενώ στην πορεία διαπιστώθηκε ότι είχε πέσει θύμα απάτης και του είχαν πάρει το χρηματικό ποσό των 3466,47 ευρώ για την κράτησή του.
Την 8η Ιουλίου 2023 υπήρξε τηλεφωνική κλήση στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου από άτομο το οποίο ήθελε να ενημερώσει ότι δεν είχε λάβει μήνυμα επιβεβαίωσης στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για κράτηση που είχε κάνει και σε συζήτηση μαζί του, του εξήγησαν ότι δεν υπήρχε στο ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων του ξενοδοχείου κάποια κράτηση και ότι πιθανόν έχει πέσει θύμα απάτης και θα έπρεπε να προχωρήσει σε ακύρωση της μεταφοράς χρημάτων για την κράτηση και να ενημερώσει τις αρχές της χώρας για το συμβάν.

Την 9η Ιουλίου 2023 προέκυψε ξανά το ίδιο περιστατικό, δηλαδή άτομο κάλεσε στο ξενοδοχείο για επιβεβαίωση κράτησης η οποία πάλι δε είχε γίνει και άμεσα τους δόθηκαν οι ίδιες οδηγίες.
Ο γενικός διευθυντής του ξενοδοχείου κατήγγειλε ότι άγνωστος -οι δράστης/ες χρησιμοποιούν στοιχεία του ξενοδοχείου όπως τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αλλά με κάποια παραλλαγή, τα ονόματα των εργαζομένων στην επιχείρηση του ξενοδοχείου και με αυτό τον τρόπο προσπαθούν να εξαπατήσουν ανυποψίαστους πελάτες.

-Την 11η Ιουλίου 2023 στο Τμήμα Ασφαλείας της Κω καταγγέλθηκε από έναν 66χρονο ότι πριν από μερικά χρόνια είχε επενδύσει μερικά χρήματα αγοράζοντας κρυπτονομίσματα. Πριν μια εβδομάδα δέχτηκε τηλεφώνημα από έναν ημεδαπό που τον ενημέρωσε ότι στο ηλεκτρονικό του πορτοφόλι υπάρχουν 35000 δολάρια και του ζήτησε τα στοιχεία του ώστε να του καταβληθεί το ανωτέρω ποσό, πράγμα το οποίο και έκανε.
Επίσης του ζήτησε τους κωδικούς προγράμματος «anydesk» όπως και έκανε προκειμένου να ολοκληρώσει την διαδικασία μεταφοράς των χρημάτων και τότε αυτός απέκτησε πρόσβαση στον υπολογιστή του καθώς και στο κινητό του τηλέφωνο.
Την 10η Ιουλίου 2023 και περί ώρα 14:39 τον κάλεσε εκ νέου ο ανωτέρω και του ζήτησε να έχει ανοιχτό τον υπολογιστή και το κινητό του για να ολοκληρώσουν την διαδικασία, πράγμα το οποίο και έκανε.
Κάποια στιγμή διαπίστωσε ότι η οθόνη του υπολογιστή του έσβησε.

Την 11η Ιουλίου 2023 υποψιάστηκε ότι πιθανόν να είχε πέσει θύμα απάτης και μετέβη στα υποκαταστήματα της τράπεζας Πειραιώς και Eurobank της Κω. Από την τράπεζα Eurobank τον ενημέρωσαν ότι είχε γίνει μεταφορά μέσω εμβάσματος του χρηματικού ποσού των 8.461,20 ευρώ από τον λογαριασμό του και από την τράπεζα Πειραιώς τον ενημέρωσαν ότι ο ανωτέρω δράστης έχει αιτηθεί ηλεκτρονικά στο όνομά του δάνειο ύψους 8500 ευρώ το οποίο έχει εγκριθεί και πιστωθεί στο λογαριασμό του και μετέφεραν σε άγνωστο λογαριασμό.



 Πηγή:www.dimokratiki.gr