Δημήτρης Μυλωνάς: "Κάλλιο αργά παρά ποτέ ! Ή μόνο προεκλογικές μεγαλοστομίες"
Πολιτική
02/09/2023

ΘΕΜΑ: για την τμηματική μελέτη τμηματικής διάνοιξης περιμετρικής οδού σχεδίου πόλεως Κω (μεταξύ προεκλογικών υποσχέσεων και πραγματικών τοπικών αναγκών)

--Διαβάσαμε δηλώσεις του κ. Δημάρχου για το θεμα της ‘’σύνταξης μελέτηε για την διάνοιξη 2 τμημάτων του περιφερειακού δρόμου του σχεδίου πόλεως Κω και την προετοιμασία για την δημοπράτηση και την κατασκευή, χωρίς να θίγεται η οικονομική πλευρά της χρηματοδότησης του έργου και χωρίς να συνδέεται η εξαγγελία με την ολοκλήρωση του έργου.

1. Τι εμπόδισε τους προηγούμενους Δημάρχους και τον νυν και δεν προχώρησε από το 1990 μέχρι σήμερα η διάνοιξη όλων των προβλεπόμενων δρόμων του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως; Γιατί δεν αποζημιώθηκαν οι προβλεπόμενοι κοινόχρηστοι χώροι του που αποχαρακτηρίζονται και οικοδομούνται; Γιατί δεν υπαρχει ιεραρχιση και προγραμματισμός της σταδιακής εφαρμογής των κοινοχρήστων χώρων άλλα επιλεκτική υλοποίηση έργων  με απαξίωση του εργαλείου της εισφοράς σε γη και χρήμα του νόμου των πολεοδομήσεων Ν.1337/1983;

2. Το διαδημοτικό λατομείο που έκλεισε το 2008 με μεγάλη περιουσία μηχανημάτων, και προσωπικού που περιήλθαν στον Δήμο μας  γιατί δεν χρησιμοποιήθηκαν για τον σκοπό της εφαρμογής στο έδαφος των σχεδίων πόλεως;

3. Πόσος χρόνος θα χρειαστεί για την σύνταξη των μελετών , την δημοπράτηση και την εφαρμογή; Το κόστος θα είναι μεγάλο. Όμως μπορεί να προσδιοριστεί και να εξεταστεί η δυνατότητα αυτοχρηματοδότησης μέσω και δανεισμού του Δήμου αφού βάσει του 1337/1983  είναι αποκλειστικά δική του υποχρέωση.

4. Η ολοκλήρωση των 2 ασύνδετων μεταξύ τους τμημάτων  δεν μπορεί να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος στη κέντρο της πόλης γιατί οι Γρηγορίου Ε! και η Εθνικής Αντιστάσεως είναι και θα παραμείνουν οι μοναδικοί διπλής κατεύθυνσης με μεγάλη κυκλοφοριακή φόρτιση.

5. Ειδικά για την Γρηγορίου Ε!  από τα φανάρια στην συμβολή με την Μακρυγιάννη μέχρι τα επόμενα της οδού Ζαρράφτου που έχει μια τεράστια φόρτιση με Λεωφορεία και μεγάλα φορτηγά λόγω θεσης του Λιμανιού και του σταθμού των ΚΤΕΛ. Δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα

6. Η πλήρης διάνοιξη και εφαρμογή όλων των δρόμων του σχεδίου πόλεως ολόκληρου του περιφερειακού και η δημιουργία των λίγων πάρκων που προβλέπονται θα βοηθήσουν την πόλη να αναπνεύσει κυκλοφοριακά, αισθητικά και αναπτυξιακά.       

7. Επειδη αυτά τα έργα απαιτούν χρόνο και χρήμα απαιτούνται μετατροπές στην υπάρχουσα κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης Κω. Μέχρι τότε μπορούν να γίνουν μικρές τοπικές βοηθητικές ρυθμίσεις κυκλοφορίας (μονοδρομήσεις, απαγόρευση στάθμευσης κλπ). Από 27-11-2021 έχουμε υποβάλει αίτηση-πρόταση  στο Δημοτικό Συμβούλιο και στις τεχνικές υπηρεσίες του Δημου για τοπική παρέμβαση στην Γρηγορίου Ε! με τοπική μονοδρόμηση που θα δώσει μια ανάσα στο πιο υπερφορτωμένο τμήμα της χωρίς να πάρουμε απάντηση.

---Είναι καιρός η νέα Δημοτική περίοδος να σημαδευτεί με ποιοτική αλλαγή πολιτικής σε ότι έχει σχέση με την ποιότητα της ζωής στους οικισμούς και στην πόλη της Κω με εφαρμογή κυκλοφοριακών, πολεοδομικών και χωροταξικών διευθετήσεων. Έχουμε μείνει στα λόγια! Πολλά λόγια! Όλο το νησί υποφέρει από την απουσία προγράμματος, στόχων και έργων υποδομής. Έστω και αργά, έστω και αν δεν φαίνεται στον ορίζοντα κάτι καλό, ποτέ δεν είναι αργά! Και το αργά είναι καλύτερο από το ποτέ!

 

Δημήτρης Μυλωνάς  πολ. μηχ.

    ΚΩΣ, 1 Σεπτεμβρίου 2023