Οι μαθητικοί όμιλοι του 4ου Δημοτικού Σχολείου Κω
Τοπικά
15/11/2022

Αξιοποιώντας το σχετικό θεσμικό πλαίσιο και τις διαθέσιμες διδακτικές ώρες,
δημιουργήσαμε και λειτουργούμε στο Σχολείο μας, 4ο Δημοτικό Σχολείο Κω, τους εξής
μαθητικούς ομίλους: (φωτό παρακάτω).

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΥΝΟΛΙΚΑ: 115 μαθητές και μαθήτριες

Το Σχολείο μας με την υπ’ αριθμ. Φ.7/ΦΜ/98404/Δ1 ΦΕΚ 4215/Β/10-08-2022 Υπουργική
απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει ενταχθεί στα σχολεία με νέο
αναβαθμισμένο ολοήμερο πρόγραμμα διευρυμένου ωραρίου.
Με βάση αυτήν την Υπουργική απόφαση και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους
μαθητές και τις μαθήτριές μας, τους γονείς και κατ’ επέκταση της κοινωνίας
δημιουργήσαμε και λειτουργούμε τους παραπάνω Μαθητικούς Ομίλους.
Το Σχολείο δεν πρέπει να είναι μόνο μάθημα αλλά και δημιουργική απασχόληση.
Να επισημάνουμε ότι είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να συμμετέχουν σε
προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης, γιατί έτσι αποφεύγουν πολλά κακά, όπως ο
εθισμός στην οθόνη και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στα ηλεκτρονικά παιχνίδια που
δεν συνάδουν με την ηλικία τους. Να έχουμε εμπιστοσύνη στο Σχολείο.
Πάντα για κάθε νέο υπάρχουν απορίες και πολλές φορές αμφισβήτηση. Για την
άρση των αποριών και της όποιας αμφισβήτησης καλέσαμε τους γονείς σε ενημερωτική
συνάντηση . Υπήρξε ανταπόκριση. Πολλοί γονείς επισκέφτηκαν το Γραφείο του Διευθυντή
και ενημερώθηκαν επίσης. Στάλθηκαν προς σ’ όλους τους γονείς σχετικά mail. Αναρτήσαμε
στον ιστοχώρο του Σχολείου μας https://4dimko.blogspot.com/ όλα τα σχετικά που
αφορούν τη δημιουργία και λειτουργία των Μαθητικών Ομίλων. Διανέμαμε σχετική αίτηση.
Τελικά έχουμε 115 αιτήσεις για συμμετοχή. Ικανοποιήσαμε όλα τα αιτήματα ακόμα και κατ’
υπέρβαση του ανώτερου αριθμού συμμετοχής ανά όμιλο (12 μαθητές). Η Διεύθυνση
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου διευκολύνει την προσπάθεια με σχετικές
τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα μας. Τοποθετήθηκε πρόσφατα μουσικός
για εφτά (7) ώρες στο Σχολείο μας. Θα κάλυπτε τρεις(3) ώρες στο πρωινό πρόγραμμα και
(5)ρες στο Ολοήμερο με τη δημιουργία νέου Μαθητικού Ομίλου σχετικό με μουσική. Είναι
κάτι που και οι γονείς εξέφρασαν ως επιθυμία. Δυστυχώς η μουσικός παραιτήθηκε , οπότε
και δεν δημιουργήσαμε ακόμα έναν σημαντικό Μαθητικό Όμιλο.
Με βάση αυτή την εμπειρία μας διαπιστώνουμε τα εξής:
 Κάθε νέο μπορεί να πετύχει ,αν υπάρχει θέληση, σχέδιο και ενημέρωση.
 Κάθε νέο πρέπει να λειτουργεί απολύτως οργανωμένα, για να μην δοθούν
δικαιώματα αμφισβήτησης και απαξίωσης.
 Οι γονείς αγκάλιασαν τους Μαθητικούς Ομίλους, γιατί κατάλαβαν πόσο
σημαντικό είναι να υπάρχει οργανωμένο πρόγραμμα δημιουργικής
απασχόλησης.
 Οι Μαθητικοί Όμιλοι διευκολύνουν τον οικογενειακό προγραμματισμό και
απαλλάσσουν τους γονείς από επιπρόσθετο άγχος και σημαντικό κόστος
που αφορά στην εξωσχολική απασχόληση των παιδιών, αφού για δράσεις
που πρέπει να πληρώσουν στον ιδιωτικό τομέα,παρέχονται δωρεάν και με
την ίδια ποιότητα από το Σχολείο.
 Απαιτείται τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης, έτσι ώστε να δίνεται το
δικαίωμα συμμετοχής στους Μαθητικούς Ομίλους και παιδιών που δεν
φοιτούν στο Ολοήμερο.

Εμείς θα προσπαθούμε κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες να προσπαθούμε για την
ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης , αλλά θα λέμε και την άποψή μας ελεύθερα και
χωρίς αστερίσκους.
Καλό το εγχείρημα αλλά πάντα ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο.
Η αλλαγή τύπου Σχολείου είναι αναγκαιότητα. Πρέπει να λειτουργεί ένα
πραγματικό Ολοήμερο Σχολείο με νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα και Πρόγραμμα Σπουδών, που
θα αφορά το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού, που θα παρέχονται όλες οι μορφές
εκπαιδευτικής αγωγής και που θα παρέχεται πιστοποίηση στις Ξένες Γλώσσες και στα Μέσα
Σύγχρονης Τεχνολογίας. Σε αυτό το Σχολείο να παρέχεται δωρεάν γεύμα στους μαθητές και
τις μαθήτριες του Σχολείο.
Χωρίς μηδενισμούς και απαξίωση αλλά με διάθεση, όραμα και σχέδιο προχωράμε
για το καλό των παιδιών και κατ’ επέκταση της κοινωνίας.

Ο Διευθυντής

Δημήτριος Χασαπλαδάκης

Φωτογραφίες