Προ ημερήσια διάταξης:
Η σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κω ξεκίνησε με τη διαμαρτυρία του Εργατικού Κέντρου ΒΣΔ σχετικά με τις αυξήσεις των δημοτικών τελών. Η απόφαση αυτή προκάλεσε την αντίδραση των κατοίκων του νησιού, με αποκορύφωμα τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργάνωσε το Εργατικό Κέντρο Κω έξω από το Δημαρχείο.
Από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου Κω, εκ μέρους του Εργατικού Κέντρου ΒΣΔ, ο Γραμματέας Παντελής Μυτηλινιός εξέφρασε την αντίθεση στις προτεινόμενες αυξήσεις, υποστηρίζοντας ότι αυτές θα επιβαρύνουν περαιτέρω τα ήδη ταλαιπωρημένα νοικοκυριά και τους μικρομεσαίους, ιδιαίτερα σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης.
Στην σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κω, δημοτικοί σύμβουλοι και η αρμόδια αντιδήμαρχος Σταματία Κανταρζή, αναφέρθηκαν στην σημερινή παγκόσμια ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών.
Στο πλαίσιο των ανακοινώσεων , η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Κω, ανέγνωσε ψήφισματα της Ένωσης Ξενοδόχων και του ΣΕΠΕ Κω, τα οποία κατέθεσαν στον δήμαρχο Κω, ενάντια στην ''απαράδεκτη και χωρίς διαβούλευση αύξηση των τελών'' όπως επισήμανα, ζητώντας να υπάρξει συνάντηση και διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους.
ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
1. Έγκριση σχεδίου του Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Κω και του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Εισηγητής: Δήμαρχος, κ. Νικηταράς Θεοδόσιος). Ο Δήμαρχος, κ. Θεοδόσιος Νικηταράς, υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας των δύο φορέων και, τόνισε πως το νέο σύμφωνο θα επεκτείνει τη συνεργασία για τρία ακόμα χρόνια, με κόστος τις 100.000 ευρώ /ετήσια.
Ο επικεφαλής της "Δύναμης Αλλαγής" Ηλίας Σιφάκης ζήτησε από τον Δήμαρχο να παρουσιάσει συγκεκριμένα στοιχεία για τα οφέλη που θα έχει η Κως από τη συνεργασία με το Πανεπιστήμιο και εξήγησε το πόσο σημαντικό είναι, οι πολίτες να γνωρίζουν τα συγκεκριμένα αντισταθμιστικά οφέλη που θα προκύψουν από αυτή τη συνεργασία.
Η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Κική Μακρή, εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με το κόστος και την αποτελεσματικότητα του νέου προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών που ξεκίνησε στην Κω. Σύμφωνα με την κ. Μακρή, το πρόγραμμα φαίνεται να έχει δημιουργήσει οργανωτικά προβλήματα και αμφισβητείται αν τελικά ωφελήθηκαν οι φοιτητές.
Η δημοτική σύμβουλος Σέβη Βλάχου εξέφρασε την ικανοποίησή της για την συνέχιση των μεταπτυχιακών σπουδών στην Κω και υπογράμμισε την ανάγκη να στηρίξουμε τους νέους ανθρώπους, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να σπουδάσουν και να αναπτυχθούν επιστημονικά στον τόπο τους. Επιπλέον, τόνισε τη σημασία της δωρεάν φοίτησης και υπογράμμισε πως η δημοτική αρχή δεν αφήνει τη διεκδίκηση της ίδρυσης μιας πανεπιστημιακής σχολής στην Κω, κάτι που όμως είναι δύσκολο όταν η κυβέρνηση κλείνει σχολές σε όλη τη χώρα.
ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΕΣ
Ο Ηλίας Σιφάκης εξέφρασε την άποψη ότι μια συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου θα ήταν πιο ωφέλιμη για την Κω, καθώς το συγκεκριμένο ίδρυμα έχει μεγαλύτερη εμπειρία σε θέματα που αφορούν τα νησιωτικά συστήματα και μπορεί να προσφέρει πιο εξειδικευμένες υπηρεσίες και αυτές μέσω του αρμόδιου τμήματος του υπουργείου παιδείας.
Ο Δήμαρχος Κω, επανέλαβε τον στόχο της δημοτικής αρχής για την ίδρυση ενός προπτυχιακού τμήματος στο νησί. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, η Κως δεν πρέπει να εξαρτάται αποκλειστικά από τον τουρισμό και η επένδυση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί κρίσιμο βήμα για την πολυδιάστατη ανάπτυξη της Κω. Ωστόσο, ο Δήμαρχος απάντησε στον κ.Σιφάκη και αναφέρθηκε στις προσπάθειες του δήμου για την συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου που δεν είχαν όμως θετική έκβαση. Συγκεκριμένα, η τριμερής συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πριν λίγα χρόνια, δεν κατέληξε σε συμφωνία, καθώς η πρόταση του Δήμου δεν βρήκε ανταπόκριση.
2. Λήψη απόφασης για την έγκριση της επικαιροποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης Δ.Κ. Κω (Εισηγητής: ο δήμαρχος Κω).
Ο Δήμαρχος Κω, υπογράμμισε τη σημασία της μελέτης, τονίζοντας ότι θα συμβάλλει στην καλύτερη οργάνωση της κυκλοφορίας και στην αναβάθμιση του οδικού δικτύου. Επιπλέον, ο κ Νικηταράς ανέφερε ότι η εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης, η οποία θα συζητηθεί σε επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, θα αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Την παρουσίαση της επικαιροποιημένης μελέτης ανέλαβε ο κ. Αθανάσιος Τσιάνος, ο οποίος τόνισε ότι η βελτίωση του οδικού δικτύου είναι μια διαρκής διαδικασία που απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και προσαρμογή στις νέες συνθήκες.
Οι βασικοί άξονες όπως επισήμανε ο κ.Τσιάνος, στηρίζονται κυρίως στην εφαρμογή της ιεράρχησης του οδικού δικτύου και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, μονοδρομήσεις, σύνδεση ποδηλατοδρόμων, επέκταση του ποδηλατικού δικτύου, κυκλικοί κόμβοι, αισθητική αναβάθμιση , ανάπλαση και παρεμβάσεις από το Δήμο , οργάνωση και διαχείριση κυκλοφορίας και στάθµευσης στο κέντρο, βελτίωση των συνθηκών κίνησης των πεζών και ιδιαίτερα των ατόµων που εµπίπτουν σε ειδικές κατηγορίες (όπως παιδιά, ηλικιωµένοι, ΑΜΕΑ κ.λ.π.). Αρκετά τα ερωτήματα που τέθηκαν στον κ.Τσιάνο.
Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό του δήμου, που περιλαμβάνει μελέτες για την κυκλοφορία, την ασφάλεια στους δρόμους και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Ο επικεφαλής της παράταξης "Δύναμη Αλλαγής" Ηλίας Σιφάκης , εξέφρασε την έντονη διαφωνία του σχετικά με τον τρόπο που χειρίστηκε η δημοτική αρχή την παρουσίαση της κυκλοφοριακής μελέτης. Συγκεκριμένα, κατήγγειλε την έλλειψη διαβούλευσης με το δημοτικό συμβούλιο και τους πολίτες, υποστηρίζοντας ότι η δημοτική αρχή δεν έλαβε υπόψη τις απόψεις και τις ανάγκες της κοινωνίας. Ο επικεφαλής της "Δύναμης Αλλαγής" χαρακτήρισε τη μελέτη ως "επιφανειακή" και "βραχυπρόθεσμη", καθώς έχει χρονικό ορίζοντα μόλις πέντε χρόνια. Επιπλέον, εξέφρασε την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι δεν έχουν συζητηθεί σημαντικά ζητήματα, όπως η μεταφορά βαρέων οχημάτων , τα ΚΤΕΛ, η τροφοδοσία των επαγγελματιών, η έλλειψη πάρκινγκ, οι μονοδρομήσεις κτλ.
Η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Κική Μακρή υποστήριξε πως η μελέτη αποκαλύπτει τις σημαντικές παραλείψεις του δήμου διαχρονικά, όσον αφορά στη διαχείριση της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης. Επιπλέον, έθεσε το ερώτημα: "Αν σε πέντε χρόνια ο δήμος δεν καταφέρει να υλοποιήσει τον σχεδιασμό που έχει ήδη εγκρίνει, τότε τι μέτρα θα λάβει;" Επίσης, τόνισε ότι οι υποδομές της πόλης είναι πλέον παρωχημένες, καθώς η ρυμοτομία σχεδιάστηκε σε μια εντελώς διαφορετική εποχή και δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες της κοινωνίας και των επισκεπτών .
Ο αντιδήμαρχος Κώστας Χόνδρος, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, υπογράμμισε τη σημασία ενός αναπτυξιακού σχεδιασμού που βελτιώνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη για μια ολοκληρωμένη επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη.
Η δημοτική σύμβουλος Βάσω Πή επισημαίνοντας τα κυκλοφοριακά προβλήματα στο κέντρο της πόλης και τις δυσκολίες στην καθημερινότητα των πολιτών, την τροφοδότηση των καταστημάτων, τη διεύλευση πεζών, κίνησης των μαθητών στα σχολεία κτλ υπογράμμισε την ανάγκη διεξαγωγής εκτενούς διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς, πολίτες και επαγγελματίες, προτού ληφθούν οποιαδήποτε μέτρα.
Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Παναγιώτης Αβρίθης, επικαλούμενος τις προτάσεις του συγκοινωνιολόγου κ. Χρυσουλάκη, τόνισε την ανάγκη για μια ισορροπημένη ανάπτυξη του οδικού δικτύου, που θα περιλαμβάνει πρωτίστως τη διάνοιξη του περιφερειακού δρόμου και στη συνέχεια τις βελτιώσεις στο ιστορικό κέντρο. Ωστόσο, η δημοτική αρχή φαίνεται να επικεντρώνεται αποκλειστικά στην πόλη, αγνοώντας τις ανάγκες των χωριών. Υπερτόνισε πως αυτό που δεν εντοπίζει στην μελέτη, είναι η έλλειψη φάσεων του σχεδιασμού.
Η δημοτική σύμβουλος Σέβη Βλάχου τόνισε ότι η βελτίωση των υποδομών είναι απαραίτητη, αλλά δεν αρκεί από μόνη της. Χρειάζεται παράλληλα να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να υιοθετήσουν πιο βιώσιμες συνήθειες μετακίνησης, αξιοποιώντας τις νέες υποδομές που θα δημιουργηθούν, μέσα από την επιστημονική κυκλοφοριακή μελέτη.
Η κ. Βαβλά Μουζουράκη κατηγόρησε την κ. Βλάχου για φιλολογική προσέγγιση του θέματος, υποστηρίζοντας ότι δεν υπήρχαν συγκεκριμένες προτάσεις. Η κ. Βλάχου απάντησε ότι η τοποθέτησή της είχε σαφώς πολιτικό χαρακτήρα.
Στη δευτερολογία του, ο Παναγιώτης Αβρίθης ζήτησε από τον δήμαρχο να αναφερθεί αναλυτικότερα στις φάσεις υλοποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης.
Σε έντονο κλίμα , η δευτερολογία του δημάρχου Κω με επίκεντρο τη μελέτη για την ανάπτυξη της Κω. Ο Δήμαρχος, υποστήριξε ότι πραγματοποιήθηκε επαρκής διαβούλευση με τους επαγγελματικούς φορείς, αντικρούοντας τις κατηγορίες της αντιπολίτευσης. Επιπλέον, παρουσίασε τη μελέτη ως μια ενιαία στρατηγική για την ανάπτυξη της πόλης.
Ο κ.Νικηταράς αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία της π.δημοτικής αρχής με εντολή στον μελετητή για μονοδρόμηση του λιμανιού.
3.Λήψη απόφασης για τον καθορισμό τελών ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας για το έτος 2025 Δήμου Κω(Εισηγήτρια: Αντιδήμαρχος, κα Γεωργία Κασσιώτη).
Η αντιδήμαρχος οικονομικών, Γεωργία Κασσιώτη, αναφέρθηκε στην οικονομική ασφυξία του Δήμου Κω λόγω της αύξησης των λειτουργικών εξόδων και της υποχρηματοδότησης από την κεντρική διοίκηση. Για να διασφαλιστεί η συνέχιση της παροχής υπηρεσιών υψηλής ποιότητας, προτείνει αύξηση των δημοτικών τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού κατά 20% για το 2025. Παράλληλα, τονίστηκε η ανάγκη για κοινωνική αλληλεγγύη, με την πρόβλεψη εκπτώσεων για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες . Η αύξηση των τελών αιτιολογείται από την ανάγκη κάλυψης των αυξημένων δαπανών και τη διασφάλιση της συνέχειας των υπηρεσιών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ποιότητα ζωής των δημοτών, τόνισε η κ.Κασσιώτη. Έκανε αναφορά για το τεράστιο ενεργειακό κόστος, με τις τιμές στο ηλεκτρικό ρεύμα και τα καύσιμα να αυξάνονται διαρκώς, για τον Δήμο μας αναλυτικά για το έτος 2019 πληρώσαμε για ηλεκτρικό ρεύμα 300.000 ευρώ,
2020 το ποσό των 1.458.642,43 ευρώ,
2021 το ποσό των 1.647.237,87 ευρώ
2022 το ποσό των 2.563.780,86 ευρώ
2023 το ποσό των 2.491.650,83 ευρώ
Και το 2024 μέχρι και αρχές Νοεμβρίου ποσό των 1.325.869,73 ευρώ και από ότι φαίνεται θα φτάσουμε πάλι τα 2,5 εκατ. ευρώ. Η κ.Κασσιώτη επισήμανε πως η αυξημένη τιμολογιακή πολιτική του ΦΟΔΣΑ για τη διαχείριση των απορριμμάτων στο ΧΥΤΑ και το πρόστιμο που πληρώνουν οι Δήμοι αντί του κράτους, το Τέλος Ταφής, καθώς και η υποχρεωτική συμμετοχή μας στο ΦΟΔΣΑ, προσθέτουν στο συνολικό κόστος 3εκ. ευρώ. (2.948.286.08) για το έτος 2025 και για το έτος 2024 ανερχόταν στο ποσό 2,5 εκ περίπου. Για το οικονομικό έτος 2024, οι συνολικές εισπράξεις του Δήμου Κω, αναμένεται να ανέλθουν στο ύψος 11.051.249,33€, δεν ισοσκελίζουν με το σύνολο των δαπανών οι οποίες αναμένεται να ανέλθουν στο ύψος των 8.531.310,47€, δημιουργώντας θετικό χρηματικό υπόλοιπο ύψους 2.519.938,86€.
Οι δαπάνες που απαιτούνται για την κάλυψη των αναγκών της υπηρεσίας καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για το 2025, αναμένεται να ανέλθουν συνολικά στο ύψος των 15.822.840,70 €.
Οι προβλεπόμενες συνολικές εισπράξεις του Δήμου Κω, για το οικονομικό έτος 2025, οι οποίες αναμένεται να ανέλθουν στο ύψος των 13.583.785,65 € δεν ισοσκελίζουν με το σύνολο των προβλεπόμενων δαπανών, οι οποίες αναμένεται να ανέλθουν στο ύψος των 15.822.840,70€, δημιουργώντας αρνητική απόκλιση ύψους -2.239.055,05€ και επομένως την ανάγκη αναπροσαρμογής των συντελεστών του τέλους καθαριότητας και φωτισμού.
ΘΕΣΕΙΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ
Εκ μέρους της Δύναμης Αλλαγής, η Ευτέρπη Παπαχρήστου, εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις για την απόφαση της δημοτικής αρχής να αυξήσει τα τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού κατά 20%. Η κα Παπαχρήστου υποστήριξε ότι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν δεν ήταν αρκετά αναλυτικά και ότι θα έπρεπε να γίνει πιο λεπτομερής ανάλυση ανά κοινότητα. Επιπλέον, πρότεινε εναλλακτικές λύσεις για την κάλυψη του ελλείμματος, όπως η μείωση των σπατάλων και αυστηρότεροι έλεγχοι στο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού, που λειτουργεί άκαιρες ώρες. Η αντιπολίτευση, δια μέσου της κ.Παπαχρήστου, υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη για καλύτερες υπηρεσίες καθαριότητας και ανταποδοτικά οφέλη για τους πολίτες.
Η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, κα Μακρή, εξέφρασε έντονες αντιδράσεις για την απόφαση της δημοτικής αρχής να αυξήσει τα τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού κατά 20%. Η κα Μακρή κατηγορεί τη δημοτική αρχή ότι επιβαρύνει περαιτέρω τα ήδη ταλαιπωρημένα λαϊκά νοικοκυριά, ενώ παράλληλα δεν επιβάλλει ανάλογες αυξήσεις στα μεγάλα κεφάλαια. Επιπλέον, η κα Μακρή επισήμανε τα προβλήματα στο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού και υπογράμμισε ότι τα αναπτυξιακά τέλη πρέπει να ανταποδίδονται με ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες.
Αναφέρθηκε στην απαλλαγή των τελών στην εκκλησία, ενώ πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης , είναι η άμεση απόσυρση της αύξησης των τελών στα νοικοκυριά και η επιβολή των τελών στους μεγαλοεπιχειρηματίες.
Ο επικεφαλής της Δύναμης Αλλαγής επισήμανε ότι η οριζόντια αύξηση των τελών επιβαρύνει αδικαιολόγητα τους πολίτες και εξέφρασε την απογοήτευσή του για την έλλειψη ανταποδοτικότητας. Υποστήριξε πως οι πολίτες έχουν κουραστεί να βλέπουν συνεχείς αυξήσεις φόρων χωρίς να λαμβάνουν αντίστοιχες υπηρεσίες, με τρανταχτό παράδειγμα την εικόνα καθαριότητας τη θερινή περίοδο. Ο κ. Σιφάκης κατηγόρησε τη δημοτική αρχή για στάσιμότητα, υποστηρίζοντας ότι δεν λαμβάνονται επαρκείς πρωτοβουλίες για τη μείωση των δαπανών του δήμου, τουναντίον αυξάνει τα τέλη.
Η δημοτική σύμβουλος Σέβη Βλάχου σημείωσε πως η προηγούμενη δημοτική αρχή επέλεξε να περιορίσει τα έξοδα αποφεύγοντας μαζικές προσλήψεις συμβασιούχων κάτι που δεν επέλεξη , η νυν αναγνωρίζοντας την ανάγκη για βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες, προχώρησε σε ενίσχυση των συνεργείων καθαριότητας, προμηθεύτηκε νέους κάδους και υλοποίησε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εξοικονόμησης ενέργειας.
Ο αντιδήμαρχος Κώστας Χόνδρος εξέφρασε την ανησυχία του για το αυξανόμενο οικονομικό βάρος που επιβαρύνει τον δήμο λόγω της διαχείρισης των απορριμμάτων. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην αυξημένη τιμολογιακή πολιτική του ΦΟΔΣΑ, το επιβαλλόμενο τέλος ταφής και την υποχρεωτική συμμετοχή του δήμου στον φορέα. Αυτές οι επιβαρύνσεις ανέρχονται σε 2.948.286,08 ευρώ για το 2025, παρουσιάζοντας αύξηση κατά περίπου 400.000 ευρώ σε σχέση με το 2024. Ο κ. Χόνδρος υπογράμμισε ότι αυτό το σημαντικό ποσό επιβαρύνει σημαντικά τον προϋπολογισμό του δήμου και περιορίζει τη δυνατότητα παροχής άλλων υπηρεσιών στους πολίτες.
Ο αντιδήμαρχος καθημερινότητας, κ. Χατζηχριστοφής, επισήμανε ότι η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης από την κυβέρνηση επηρεάζει την ποιότητα παροχής υπηρεσιών της ζωής των πολιτών. Αναφέρθηκε στην προμήθεια σύγχρονων ιστών ηλεκτροφωτισμού από πλευράς δήμου που εξοικονομούν ενέργεια. Τόνισε ότι η έλλειψη επαρκών πόρων από την πολιτεία υπονομεύει την ικανότητα των δήμων να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πολιτών και να παρέχουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, γεγονός που αναδείχθηκε, από όλους τους δήμους στην πρόσφατη συνεδρίαση της ΚΕΔΕ.
Ο Παναγιωτης Αβρίθης τόνισε πως θα ψηφίσει για μια χρονια την αύξηση των τελών στα 20% για να μην ζημιωθει οικονομικά ο δήμος ενώ πρότεινε τη μέθοδο χρηματοδοτήσεων με leasing για να δοθούν λύσεις.
Ο αντιδήμαρχος Σταμάτης Καμπουράκης τόνισε ότι κανένας δημοτικός σύμβουλος δεν επιθυμεί να ψηφίσει υπέρ της αύξησης των τελών αλλά πρέπει να το πράξουν. Αναφορικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες καθαριότητας, παραδέχτηκε ότι θα μπορούσαν να είναι καλύτερες και υπογράμμισε το σημαντικό πρόβλημα της υποστελέχωσης. Παρά την προμήθεια τεσσάρων νέων απορριμματοφόρων, η έλλειψη προσωπικού παραμένει ένα σοβαρό εμπόδιο. Σύμφωνα με τον κ. Καμπουράκη, η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού αποτελεί την κύρια λύση για τη βελτίωση των υπηρεσιών καθαριότητας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, Κώστας Ζαχαρός, εξέφρασε την ανησυχία του για τον συνεχιζόμενο στραγγαλισμό των δήμων, υπογραμμίζοντας ότι η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης από την Πολιτεία υπονομεύει την ικανότητά τους να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες.
Η αντιδήμαρχος Ματίνα Χριστοδουλίδη υπογράμμισε ότι η προστασία των ευάλωτων νοικοκυριών και η διασφάλιση ενός καθαρού περιβάλλοντος για τις μελλοντικές γενιές αποτελούν ύψιστη υποχρέωση. Ανέφερε, επίσης, ότι η αύξηση των τελών, αν και δυσάρεστη, είναι αναγκαία για την επίτευξη αυτών των στόχων.
Τα θέματα 4ο, 5ο και 6ο ψηφίστηκαν με τοποθετήσεις του 3ου θέματος. Η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου διακόπτεται για την Τρίτη 26 Νοεμβρίου στις 17.00