Οι ''χρυσοί'' κανόνες για την ποιοτική εξυπηρέτηση των επισκεπτών έριξαν την αυλαία της Διημερίδας του Θαλάσσιου Τουρισμού στην Κω
Τουρισμός
12/03/2022

Σε συνδιοργάνωση Δήμου Κω, Επιμελητηρίου Δω/νησου & ΚΚΕ Γ.ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ ΠΝΑ

Τους ‘’χρυσούς’’ κανόνες μιας ορθά οργανωμένης επιχείρησης στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού έδωσε στη σημερινή παρουσίαση του, ο εκπαιδευτής και σύμβουλος του είδους, Αναστάσης Κωνσταντάρος, στο πλαίσιο της δεύτερης και τελευταίας ημέρας της Διημερίδας ‘’Ανάπτυξη Δραστηριοτήτων Θαλάσσιου Τουρισμού-Επιμόρφωση Επαγγελματιών του κλάδου’’ που διεξήχθη 12:00 -13.30, στο Ιστορικό & Λαογραφικό Μουσείο Κω. Υπενθυμίζεται ότι η Διημερίδα για το Θαλάσσιο Τουρισμό πραγματοποιήθηκε στο νησί μας 11- 12 Μαρτίου 2022, σε συνδιοργάνωση του Δήμου Κω με το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και το ΚΕΚ Γ.Γεννηματάς της Περιφέρειας Ν.Αιγαίου.  

Ο Αναστάσης Κωνσταντάρος, σε μια ελκυστική ανάλυση με πολλά ενδιαφέροντα σημεία, ανέπτυξε τις σύγχρονες ανάγκες των θιασωτών του θαλάσσιου τουρισμού ενώ απευθυνόμενος προς όλους τους ιδιοκτήτες ή διαχειριστές σκαφών, έδωσε χρηστικές συμβουλές για να κερδίσουν τον πελάτη.

Ειδικότερα, ο κ. Κωνσταντάρος, επεσήμανε ότι μια σωστά οργανωμένη εταιρεία που φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στο θαλάσσιο τουρισμό οφείλει, πρωτίστως, να σέβεται τον επισκέπτη προσφέροντάς του υψηλών προδιαγραφών υπηρεσίες, δίνοντας, μάλιστα, βάρος στην καλλιέργεια προσωπικής επαφής επιχειρηματία και πελάτη. Σύμφωνα με τον ίδιο, στα Ελληνικά νησιά, η φιλοξενία και η ευγένεια είναι στοιχεία που κερδίζουν τον επισκέπτη και τον προκαλούν να ξαναεπισκεπτεί τους ίδιους τόπους.

Χαρακτηριστικό αξιόπιστου επαγγελματία αποτελεί και η παροχή υπηρεσιών με λογικό αντίτιμο. Αντίθετα, η προσπάθεια του ιδιώτη να ‘’κλέψει’’ τον πελάτη τιμωρείται αυστηρά.

Μια πολύτιμη’ συμβουλή για τους επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού και όχι μόνο είναι ο καταμερισμός των εργασιών και η ανάθεση τομέων δράσης μιας επιχείρησης στους ειδικούς. Μ’ αυτόν τον τρόπο, ένας ιδιοκτήτης σκάφους θα αποφύγει λάθη που θα του κοστίσουν και παράλληλα θα προσφέρει υπηρεσίες υψηλών απαιτήσεων. Σε τελική ανάλυση, ο επιχειρηματίας στον τουρισμό πρέπει να επικεντρώνεται μονάχα σε όσα ξέρει να κάνει καλά.

Ο κ. Κωνσταντάρος, επεσήμανε ότι ο ξένος επισκέπτης αποζητά στη χώρα μας να ζήσει μοναδικές εμπειρίες με έντονα τα στοιχεία του κάθε τόπου. Ο επιχειρηματίας του θαλάσσιου τουρισμού δεν έχει παρά να του προσφέρει γευστικές εμπειρίες προσφέροντάς του τοπικά εδέσματα ή προτείνοντάς του δραστηριότητες που σχετιζόμενες με τοπικές συνήθειες καθώς το άρωμα της Ελλάδας μένει σχεδόν πάντα ανεξίτηλο στη μνήμη των τουριστών.  

Τη δεύτερη και τελευταία ημέρα της Διημερίδας ‘’Ανάπτυξη Δραστηριοτήτων Θαλάσσιου Τουρισμού-Επιμόρφωση Επαγγελματιών του κλάδου’’ στην Κω χαιρέτισε ο βουλευτής Δωδεκανήσου ΝΔ, Βασίλης Υψηλάντης, ο οποίος, στην πολύ σύντομη τοποθέτησή του, τόνισε ότι η Δωδεκάνησος πρωτοπορεί στο θαλάσσιο τουρισμό γι’ αυτό θα πρέπει να δοθούν περισσότερα οικονομικά κίνητρα ακόμη και μέσω του ΕΣΠΑ, σε μικρούς πλοιοκτήτες ώστε να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά. Ο ίδιος, συνεχάρη την πρωτοβουλία όλων των συμβαλλόμενων φορέων της Διημερίδας, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ενημέρωσης και της κατάρτισης για όσους επιθυμούν να εμπλακούν με τον τουρισμό στα νησιά μας.

Παρόντες στο Χάνι ήταν, επίσης, ο Έπαρχος Κω-Νισύρου, Ιωάννης Καμπανής, η Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Σέβη Βλάχου, η ειδική σύμβουλος Δημάρχου για θέματα Πρόνοιας, Σταματία Κανταρζή και η Περιφερειακή Σύμβουλος Ν.Αιγαίου, Ευρυδίκη Νάκκη. Παρούσα, φυσικά και η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΚΕΚ Γ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ, Βάνα Αγγελοπούλου- Μανωλάκη, η οποία συντόνιζε τη σημερινή συζήτηση-ενημέρωση.

Φωτογραφίες
Ρεπορτάζ