Δημόσια διαβούλευση για την μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού της τουριστικής προβολής και ανάπτυξης της Κω, συγκάλεσε ο Δήμαρχος Θεοδόσης Νικηταράς, την Τρίτη 24 Οκτωβρίου, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Κω, με την συμμετοχή των μελών της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης, εκπροσώπων Φορέων και πολιτών.
Τη διαβούλευση συντονίζει ο κ. Σωτήριος Βαρελάς, Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και Πρόεδρος Δ.Σ. Ελληνικού Παραρτήματος του Παγκόσμιου Οργανισμού για την τεχνολογία στον τουρισμό και τα ταξίδια IT and Travel & Tourism (IFITT).
Η διαβούλευση ξεκίνησε με χαιρετισμό του δημάρχου Κω Θεοδόση Νικηταρά.
Ο κ. Βαρελάς αναφέρθηκε για τις νέες τάσεις στον τουρισμό, υπογραμμίζοντας πως η Κως,πρέπει να είναι έτοιμη για να πρωταγωνιστήσει στον τουρισμό.
Οι νέες τάσεις έχουν αλλάξει μετά covid εποχή, παρουσιάζοντας όλα τα στοιχεία που επηρεάζουν τις νέες τάσεις. Η βιωσιμότητα είναι μονόδρομος για την τουριστική ανάπτυξη (σεβασμός στο περιβάλλον, ποιότητα ζωής των κατοίκων κ.λπ.), τονίζει ο Δρ. Σωτήρης Βαρελάς.
Το σχέδιο μάρκετινγκ για την Κω με δεδομένο τα στοιχεία της έρευνας στο διαδίκτυο, δείχνει πως 67.630 πολίτες / ανά μήνα αναζητούν για την Κω πληροφορίες. Στη συνέχεια ο κ.Βαρελάς αναφέρθηκε στην εποχικότητα της Κω , τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών ανά χώρα ,στις εναλλακτικές μοορφές τουρισμού, καθώς και στα προβλήματα που καταγράφονται.
Η αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων και εκλεγμένη περιφερειακή σύμβουλος, Ντίνα Σβύνου αφού συνεχάρη τον δήμαρχο για την πρωτοβουλία, τόνισε πως πρέπει να αποφασίσουμε τι ζητάμε ως προορισμός που θέλουμε να φτάσουμε και ποια τα στρατηγικά χαρακτηριστικά πρέπει να προβάλλουμε , ενώ τόνισε πως πρέπει οι επιλογές μας να υποστηρίζονται από τις υποδομές του νησιού και πρότεινε να γίνει ομάδα εργασίας με εκπροσώπους φορέων.
Ο Ηλίας Σιφάκης ως εκπρόσωπος της μείζονος μειοψηφίας και ξενοδόχος, έθεσε προβληματισμό για το ποιες είναι οι προτάσεις του δήμου, ενώ επισήμανε πως ο δήμος δεν έχει οργανωμένη και συνεχιζόμενη προβολή του νησιού, ούτε τον υποστηρικτικό μηχανισμό και την ομάδα που θα ΄΄τρέξει΄΄ το όποιο πρόγραμμα αποφασιστεί, όπως επίσης ότι οι υποδομές της Κω, δεν στηρίζουν την ανάπτυξη του τουρισμού. Να ανοίξει η βεντάλια του τουρισμού στην Κω, πρότεινε ο κ.Σιφάκης.
Ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ Κω, Γιώργος Σεγραίδος επισήμανε πως όταν λέμε Ιπποκρατική Κω, εννοούμε πολλά πράγματα και τόνισε πως τα προβλήματα της Κω, είναι καταγεγραμένα και επαναλαμβανόμενα , υπογράμμισε πως πρέπει να στραφούμε σε εναλλακτικές βιώσιμες μορφές τουρισμού και πρότεινε στον δήμαρχο να δοθούν σε όλους τα στοιχεία της σημερινής συνεδρίασης.
Ο κ. Κώστας Κουρούνης εκπρόσωπος του συλλόγου πρακτόρων Δωδεκανήσου, επισήμανε πως υπάρχουν πολλά προβλήματα στις πύλες εισόδου, στα λιμάνια του νησιού και δεν προβάλλονται τα περιβαλλοντικά έργα με τους βιολογικούς καθαρισμούς. Ζήτησε από το δήμο να βάλει πλάτες για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Η ανάπτυξη και προώθηση του θεματικού τουρισμού με συνεργασίες και με βάσει τις νέες τάσεις πρέπει να μας απασχολήσει την επόμενη ημέρα, τόνισε ο υπεύθυνος τουριστικού τμήματος του ΕΒΕΔ Δωδεκανήσου Δημητρης Σαράντης
Η Ματίνα Βουκελάτου general manager, αναφέρθηκε στις επισημάνσεις που έγιναν για τις νέες τεχνολογίες και στην συνεργασία που απαιτείται για την επίλυση απλών προβλημάτων, που θα διευκολύνουν καταστάσεις.
Ο general manager της Ατλάντικα επισήμανε πως πρέπει να στοχεύσουμε σε συγκεκριμένους πελάτες με καλύτερο πελατολόγιο και όχι σε χώρες.
Ο Ηλίας Έψιμος ως πολίτης και άνθρωπος που ασχολείται με τον τουρισμό επισήμανε πως ως νησί , δεν παρέχουμε σωστές υπηρεσίες , δεν είμαστε ασφαλής προορισμός (σε θέματα υγείας-έλλειψη διαβάσεων, έλλειψη φωτισμού) και δεν έχουμε σωστή τουριστική φιλοσοφία .
Ο εκπρόσωπος του γεωργικού συλλόγου τόνισε πως έχουμε έλλειψη παραγωγής προϊόντων και δυστυχώς εισάγουμε, ενώ θα μπορούσαμε να τα παράγουμε.
Ο Φίλιππος Παπανικολάου τόνισε πως στο ΕΠΑΛ, ιδρύθηκε γεωπονικό τμήμα και δίνεται η δυνατότητα στη νέα γενιά να στραφεί στον πρωτογενή τομέα, ενώ αναφέρθηκε και στα σημαντικά περιβαλλοντικά έργα που έχουν γίνει στο νησί.
Ο Αντώνης Σαλτσής πρότεινε διαφήμιση στον τουρισμό κρουαζιέρας . Ο κ. Ηλίας Παππούλας εστιάτορας έθεσε ερώτημα αν υπάρχει back up plan αν υπάρξει αύξηση του μεταναστευτικού προβλήματος στο νησί της Κω.
Ο γιατρός κ.Γεωργαντής ως εκπρόσωπος του ιατρικού συλλόγου Κω, τόνισε πως το ζήτημα της ασφάλειας των επισκεπτών αναφορικά με τα προβλήματα υποστελέχωσης του νοσκομείου της Κω, δυσφημίζουν το τουριστικό προϊόν του νησιού.
Ο πρόεδρος του συλλόγου οδηγών ταξί Μανώλης Κίννας, επισήμανε τάσεις πελατών, ότι ζητούν εναλλακτικές προτάσεις στο θέμα σίτισης, διερευνούν πάντα παραδοσιακά χωριά, ψάχνουν τα τοπικά προϊόντα, τα θερμά, ενώ σημείωσε την αύξηση του γαλλικού τουρισμού.
Ο κ. Πέτρος Πικιώνης τόνισε πως πρέπει να αναδειχθεί η εμπειρία του τουρισμού στο νησί μας , να αναδειχθεί η τοπική οικονομία, το branding , να κατασκευαστούν νέα εργαλεία πώλησης, ψηφιακή πώληση και πρότεινε τη δημιουργία πλατφόρμας που θα καταγραφούν οι εμπειρίες από τους φορείς . Επίσης ο κ.Πικιώνης αναφέρθηκε στους influencers που μπορεί να ενισχύσουν το κομμάτι της πώλησης, μέσω των εμπειριών που θα προβάλλουν.
Η Μαρία Κρητικού ως πολίτης τόνισε πως η Κως έκανε άλματα , από τον επαγγελματισμό πολλών επιχειρηματιών, όμω αυτή η επιτυχία δεν φαίνεται στην εικόνα του νησιού προς τα έξω. Η παρουσία στο διαδίκτυο δεν είναι αυτή που πρέπει . Πρέπει να μεταφέρουμε αυτές τις πληροφορίες και τον επαγγελματισμό των επιχειρηματιών και των εμπειριών.
Ο Αλέξανδρος Ζαφειρόπουλος διευθυντής ξενοδοχείου επισήμανε πως ακούστηκαν προβλήματα και αυτό δεν βοηθά στη χάραξη στρατηγικής μάρκετινγκ. Επισήμανε πως στην μηχανή αναζήτησης που παρουσιάστηκε , δεν βγήκε ο Ιπποκράτης, άρα θα πρέπει να δούμε ποια στοιχεία πρέπει να προβληθούν, ενώ τόνισε πως δεν ακούστηκαν ιδέες, παρά μόνο προβλήματα. Επίσης η υποδιευθύντρια του ξενοδοχειακού ομίλου τόνισε την έλλειψη προσωπικού.
Ο Γιώργος Πετρής τόνισε πως χάθηκαν οι Σκανδιναβοί, δεν υπάρχει ο συνεδριακός τουρισμός, χάθηκε η νυχτερνή διασκέδαση και ο τουρισμός κρουαζιέρας πρέπεινα ενδυναμωθεί.
Η αντιδήμαρχος Σέβη Βλάχου, τόνισε πως η δημοτική αρχή έχει επενδύσει στον τουρισμό, εμπιστεύεται τους τεχνοκράτες για αυτό και πραγματοποιεί έρευνες . Η κ.Βλάχου επισήμανε πως τα press trip βοήθησαν την ανάδειξη των εμπειριών. Η ανανέωση ,ο εμπλουτσιμός και η διαφοροποίηση είναι το τρίπτυχο που πρέπει να δώσουμε έμφαση επισήμανε η αντιδήμαρχος τουρισμού. Ο στόχος της διαβούλευσης αφορά το πλάνο δράσης της Κω για το 2024, με την πολύτιμη συνεργασία των φορέων είπε χαρακτηριστικά η κ.Βλάχου.