IATA: Το 2023 θα επανέλθει η κίνηση στα επίπεδα του 2019 Τα σενάρια ανάκαμψης μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα
Τουρισμός
24/07/2020

Νέα μελέτη της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) καταγράφει τα σενάρια σχετικά με την ανάκαμψη σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο.

 

Τα κύρια σημεία της μελέτης είναι τα εξής:

  • Αν και η ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών έχει αρχίσει, είναι αργή και ο αριθμός επιβατών αναμένεται να επανέλθει στα επίπεδα του 2019 μετά από 3 χρόνια περίπου, το 2023.
  • Η ανάκαμψη θα είναι ταχύτερη για τις πτήσεις εσωτερικού, που ο αριθμός επιβατών του 2019 θα επιτευχθεί το 2022 και πιο αργή για τις διεθνείς, που η ανάκτηση του επιπέδου του 2019 αναμένεται να επιτευχθεί το 2024. Δεδομένου ότι ο εισερχόμενος τουρισμός στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια αντιπροσώπευε περίπου το 90% των εσόδων του τουρισμού, μπορεί κανείς να αναμένει ότι και η πλήρης ανάκαμψη του θα διαρκέσει αντίστοιχα.
  • Ένα δεύτερο κύμα της πανδημίας ή μια μεγαλύτερης έντασης κρίση μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω καθυστέρηση δύο ετών για την επίτευξη των επιπέδων του 2019.
  • Μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιουνίου 2020, υπάρχει μια σαφής ένδειξη καθυστέρησης της πρόθεσης του κόσμου να ταξιδέψει ξανά.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Ο παγκόσμιος αριθμός πτήσεων αυξάνεται αλλά παραμένει στο -60% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο
  • Η τοπική ανάκαμψη έχει μεικτά αποτελέσματα με μία πρόσφατη επάνοδο των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών
  • Τα ταξίδια εσωτερικού ανακάμπτουν πιο γρήγορα από τα διεθνή
  • Το χαμηλότερο σημείο της εναέριας κίνησης καταγράφηκε τον Απρίλιο και έκτοτε καταγράφεται μετριοπαθής ανάκαμψη
  • Οι 3 κύριοι παράγοντες που προκαλούν αβεβαιότητα και μείωση των διεθνών ταξιδιών είναι: οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, η οικονομική αβεβαιότητα και η απώλεια ΑΕΠ, και η αποδυναμωμένη εμπιστοσύνη των καταναλωτών
  • Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί θα αρθούν διαδοχικά
  • Η οικονομική ανάκαμψη θα ξεκινήσει το 2ο 6μηνο του 2020 αλλά θα υπάρξει σοβαρός αντίκτυπος
  • Προς το παρόν δεν υπάρχει μεγάλος αντίκτυπος όσον αφορά την ανεργία: Το μεγαλύτερο προβλεπόμενο ποσοστό ανέρχεται στο 14% στις ΗΠΑ, ακολουθεί ο Καναδάς στο 12% και η Ευρωζώνη με 9%
  • Ωστόσο, υπάρχει αυξανόμενη υποαπασχόληση
  • Η εναέρια διεθνής κίνηση θα επανέλθει στα επίπεδα του 2019 κατά το 2023
  • Η ζήτηση των επιβατών για πτήσεις εσωτερικού θα ανακάμψει ταχύτερα από αυτή των διεθνών
  • Οι πτήσεις μικρών αποστάσεων και εσωτερικού θα είναι πιο σημαντικές καθώς έως το 2024 θα καταγράψουν μεγαλύτερη ζήτηση (από 70% έως 80%) από ότι οι διεθνείς (από 60% έως 70%).
  • Βάσει 3 σεναρίων ο αριθμός των επιβατών θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 κατά το 2023.
  • Τα RPKS θα ανακάμψουν κατά το 2024.
  • Μειώνεται το ποσοστό των επιβατών που θα ταξιδέψουν ύστερα από 1-2 μήνες με το πέρας της πανδημίας κατά 14%, ενώ αυξάνεται η αναμονή κατά 8% για διάρκεια τουλάχιστον 6 μηνών και κατά 6% για 1 έτος.
  • Στο αρνητικό σενάριο ο αριθμός επιβατών έως το 2038 θα ανέλθει στα 6.6 δισ. , στο βασικό σενάριο στα 7.3 δισ. και στο θετικό σενάριο στα 8.1 δισ.

μπορείτε να διαβάσετε την πλήρη παρουσίαση με τις προβλέψεις της IATA

https://money-tourism.gr/wp-content/uploads/2020/07/Air-Passenger-Forecasts-potential-paths-for-recovery-into-medium-and-long-run.pdf