Π.Αβρίθης: Το πρόβλημα της ζώνης ΣΕΓΚΕΝ, είναι εισαγόμενο από την Τουρκία
Τοπικά
20/07/2023

Για το θέμα που απασχολεί την κοινωνία της Κω το τελευταίο διάστημα και αφορά τη ζώνη ΣΕΓΚΕΝ, μίλησε στην κάμερα του Kos Tv ο Αντιδήμαρχος και Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Παναγιώτης Αβρίθης.

Πλήρως επεξηγηματικός υποστηρίζει πως το πρόβλημα στην πύλη εισόδου και εξόδου είναι εισαγόμενο από την Τουρκία, ενώ αναφέρθηκε και στη δημιουργία μιας νέα ΣΕΓΚΕΝ, με περισσότερα γκισέ για το διαβατηριακό έλεγχο, με σύγχρονες εγκαταστάσεις.

Πιο συγκεκριμένα , δήλωσε πως το ΔΣ το Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, πήρε την απόφαση για μία αναμόρφωση του προϋπολογισμού, προκειμένου να γίνουν κάποιες επιπλέον εργασίες, προκειμένου να καλύψουν αυτά τα φαινόμενα τα οποία παρατηρούνται φέτος στη ΣΕΓΚΕΝ. Τόνισε το απλό πως η μειοψηφία, που ουσιαστικά είναι πλειοψηφία μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο , λόγω της απλής αναλογικής, είναι αυτή που δεν ψήφισε την τροποποίηση και στάθηκε τροχοπέδη στο να γίνουν κάποιες εργασίες που ήταν αποφασισμένες να γίνουν και είχαν συζητηθεί και με τους φορείς . Η καθυστέρηση λοιπόν, εξήγησε, δεν οφείλεται στο Δ.Λ.Τ αλλά στην αντιπολίτευση και οφείλει ο δημότης να τα γνωρίζει.

Τόνισε πως το πρόβλημα της ζώνης ΣΕΓΚΕΝ πολλούς απασχολεί λίγο πριν τις εκλογές, πολλοί πολιτικολογούν και ρίχνουν μομφή στον εκάστοτε πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου. Υπερασπίζεται όμως την αλήθεια, η οποία πρέπει να ειπωθεί. Το πρόβλημα λοιπόν δε δημιουργείται στο λιμάνι της Κω, αλλά έρχεται στο λιμάνι της Κω από απέναντι, στο διαβατηριακό έλεγχο στο λιμάνι του Μπόντρουμ.  Εκεί δημιουργείται το χάος με αποτέλεσμα να καθυστερούν τα καράβια και να έρχονται όλα μαζί και το πρακτικό αποτέλεσμα  είναι να είμαστε εμείς σε δυσμενή θέση, με 2500 χιλιάδες κόσμο να έρχονται ταυτόχρονα. Ειδικά όμως αυτές τις μέρες με τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, αν έρχονται τα καράβια όλα μαζί, να μη γίνεται αποβίβαση, αλλά να αναμένουν μέσα σε αυτά με κλιματισμό, όπως γίνεται και απέναντι.

Παράλληλα ανακοίνωσε πως το Δ.Λ.Τ με τον τεχνικό ασφαλείας κ.Καύδα, σε συνεργασία με τον προκάτοχο του, κ.Χόνδρο, έχει υποβάλλει από το 2021 ενόψει της νέας ΣΕΓΚΕΝ που έρχεται από 01.01.24 , να γίνει ανακατασκευή αυτού του χώρου, έχει πάρει όλες τις εγκρίσεις , κάτι που δείχνει την ωριμότητα του έργου (ίσως να είναι το πρώτο ή το δεύτερο Λ.Τ που έχει πάρει όλες τις εγκρίσεις), σε συνεργασία και επαφή με τον Υφυπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γιάννη Παππά, γίνονται προσπάθειες να «ξεκολλήσουν» οι διαδικασίες της χρηματοδότησης της ΣΕΓΚΕΝ, η οποία έχει υποβληθεί στο υπουργείο. Πρόκειται για μία έκταση 1200 τ.μ με περισσότερα γκισέ για τον έλεγχο των διαβατηρίων καθώς και αυτοποιημένα γκισέ. Πλέον ο έλεγχος θα γίνεται με βάση τα βιομετρικά στοιχεία. Δηλαδή ο χρόνος ελέγχου ενός πολίτη που σήμερα μπορεί να είναι 30''-45'' θα πάει στα 3 λεπτά. Ο έλεγχος δηλαδή θα είναι πιο εξονυχιστικός, οι χώροι απαιτούν διαφορετικού είδους μηχανολογικό εξοπλισμό. Αυτή η μελέτη έχει υποβληθεί, δίνοντας συγχαρητήρια στον κ.Χόνδρο, τον κ.Καύδα και τον κ.Πεταλά. Η χρηματοδότηση θα ανέλθει στα 4.300.000 ευρώ και ίσως από του χρόνου να έχουμε νέα ΣΕΓΚΕΝ στον ήδη υπάρχοντα χώρο.

Πρόσθεσε πως η συνεργασία με τον Υφυπουργό κ.Παππά και τον Περιφερειάρχη κ.Χατζημάρκο ήταν άψογη. Συμπλήρωσε πως τα τέλη ελλιμενισμού καθώς και τα τέλη που εισπράττουμε εμείς ως ανταποδοτικά από τους επισκέπτες από το εξωτερικό, είναι πολύ λίγα σε σχέση με αυτά που εισπράττονται στην απέναντι χώρα. Όταν εμείς εισπράττουμε 0,5 ευρώ ανά κεφαλή , απέναντι εισπράττουν 2,10 ευρώ. Η διαφορά λοιπόν στα έσοδα είναι τεράστια.  Ανέφερε λοιπόν πως σε συνεννόηση με τον Υφυπουργό είναι ήδη έτοιμοι να υποβάλλουν το σχέδιο της ΚΥΑ για την αύξηση των ανταποδοτικών τελών των Λ.Τ , ούτως ώστε τα έσοδα από τη διακίνηση των τουριστών από και προς την Τουρκία , να αποφέρουν τόσα έσοδα στο Δ.Λ.Τ που με αυτά να μπορεί να εκτελεστεί κάποιο έργο.

Θέλησε να υπενθυμίσει πως το Δ.Λ.Τ δε διαχειρίζεται μόνο τα λιμάνια της Κω, της Καρδάμαινας , της Κεφάλου και του Μαστιχαρίου αλλά και τα λιμάνια της Νισύρου, των Πάλων και του Αγ.Ανδρέα της Αστυπάλαιας. Δήλωσε πως καλό είναι να είμαστε φειδωλοί στο τί λέμε και όταν δίνουμε κάποιες μομφές πρέπει να έχουν μία ουσιαστική βάση και να μην είναι δήθεν . Να υπάρχει σεβασμός στον Κώο πολίτη. Συμπλήρωσε πως η τοποθέτηση από πρόσωπα που άσκησαν δημόσια εξουσία στο χώρο των Δήμων, από οποιαδήποτε θέση, καλό είναι να είναι ρεαλιστική , μιας και ο ρεαλισμός ωφελεί το δημότη.

Τέλος θέλησε να τονίσει τη μεγάλη συμβολή του Αντιπροέδρου του Δ.Λ.Τ Μπάμπη Ναβροζίδη.

Ρεπορτάζ